Kierowcy samochodów — zarówno ci profesjonalni, jak i amatorzy, często zastanawiają się, czy bieżnik danej opony nie jest uszkodzony. Znalezienie uszkodzenia może czasami okazać się niezwykle trudne, ale w dzisiejszym wpisie, opowiemy Państwu, w jaki sposób sprawdzić, czy bieżnik jest uszkodzony? Napiszemy, o czym warto pamiętać, i jak się do tego zabrać.

Opony — najczęściej narażone na uszkodzenia

Elementem każdego samochodu, który jest najbardziej narażony na uszkodzenia, są właśnie opony. Wynika to z tego, że to właśni one mają bezpośredni kontakt z nawierzchnią, a co za tym idzie — często pojawiają się na nich uszkodzenia. Niektóre powstają na wynik
urazów mechanicznych, wśród innych możemy się doszukać różnych wad fabrycznych. Sprawdzanie głębokości bieżnika bardzo często staje się nawykiem kierowców, ale kontrolowanie stanu opon nie należy do najłatwiejszych zadań, na szczęście istnieją wskazówki, które potrafią te czynność niezwykle usprawnić. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem fakt, że wyłącznie odpowiednio zamontowane i dobre jakościowo opony zagwarantują nam bezpieczeństwo i będą dobrze służyć.

Jak zabrać się do sprawdzenia ich stanu?

Wiek danej opony – Jedną z najważniejszych zasad jest to, abyśmy nie sięgali po produkty, które były użytkowane przez dłużej niż 10 lat! Niestety w przypadku takich egzemplarzy, owszem — da się na nich jeździć, ale niesie to za sobą spore ryzyko. Na boku każdej opony znajdziemy napis DOT, a po nim cyfry, ostatnie cztery są datą produkcji danego egzemplarza.

Głębokość bieżnika a stan opon – W momencie, gdy udało nam się już sprawdzić głębokość bieżnika, bardzo ważne jest również to, abyśmy odpowiednio skontrowali ciśnienie. Minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika to 1,6 mm. Nie można jej przekraczać! Gdy mamy do czynienia z oponami letnimi, zaleca się ich wymianę, gdy bieżnik ma 3 mm, a w przypadku zimowej – 3, a nawet 4 mm. Ciśnienie danej opony zalecamy sprawdzać z samego rana albo po odpowiednim postoju.

Właściwe ciśnienie, a komfortowa jazda – Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach sprawi, że nie będziemy narażeni na wiele uszkodzeń. Zalecamy, aby sprawdzać je średnio raz na dwa tygodnie i traktować na poważnie wytyczne, które otrzymaliśmy od producenta.

Samodzielny przegląd opon — na co zwrócić uwagę?

Warto orientować się, czy w bieżniku danego egzemplarza nie zalegają kamienie. Wbrew pozorom ich usunięcie jest bardzo proste, ale trzeba do tego wykorzystać nieostre narzędzie. Ostry przedmiot mógłby uszkodzić albo całkowicie zepsuć oponę. Warto również
sprawdzić, czy opona nie jest uszkodzona pod względem eksploatacyjnym. To te uszkodzenia, z którymi mamy do czynienia w momencie, gdy użytkujemy daną oponę. Warto sprawdzić, czy na naszym modelu nie ma np. gwoździ, albo czy materiał nie jest przecięty.

Kontrola uszkodzeń fabrycznych

Zwróćmy uwagę na to, czy nasz model ni posiada ciał obcych. Test możemy wykonać w ruchu, np. zwracając uwagę na to, czy podczas toczenia egzemplarz nie wydaje dziwnego hałasu, albo niepokojących wibracji. W momencie, gdy opona jest w stanie spoczynku, trzeba
zwrócić uwagę na to, czy np. bieżnik opony nie zużywa się zbyt szybko. Jeżeli zauważyliśmy, że nasza opona jest uszkodzona, albo wymaga naprawy — nie powinniśmy robić tego samodzielnie. Wszystkie nieprawidłowości powinny być zgłoszone do
odpowiedniego salonu!

Wymiana opon — Warszawa

Udowadniamy, że naprawa danych egzemplarzy wcale nie musi być trudna. Oferujemy zarówno naprawę, jak i całkowitą wymianę opon w danym samochodzie. Do skorzystania z naszych usług zapraszamy również osoby spoza województwa mazowieckiego.
Zakup odpowiednich opon, ich prawidłowy montaż oraz odpowiednie użytkowanie sprawią, że będziemy mogli cieszyć się udaną i bezpieczną jazdą przez długi czas. Opony to produkty, w które zdecydowanie warto zainwestować! Decydując się na zakup, powinniśmy
brać pod uwagę zarówno wysoką jakość, jak i bardzo dobre oraz precyzyjne wykonanie danego egzemplarza. Taki zakup zapewni nam komfortową i świetną jazdę samochodem na co dzień.