Reklamy świetlne na ulicach miast, marketing internetowy czy spoty promujące w programach telewizyjnych – czy w tym wszystkim jest jeszcze miejsce na nieco bardziej tradycyjne formy promocji usług i produktów. Mowa o kolportażu ulotek, czyli rozdawaniu materiałów promocyjnych na ulicach miast, ale także kolportażu adresowym i bezadresowym. Czy papier z wydrukowaną treścią ma jeszcze w ogóle jakąś siłę, która przekona klienta do zakupu produktu lub skorzystania z jakiejś usługi?
Tradycja kolportażu w formie rozdawania i roznoszenia ulotek
Kolportaż ulotek w formie adresowej i bezadresowej to jedna z najstarszych metod stosowanych w działaniach marketingowych. To równocześnie jedna z najprostszych form co powoduje, że jest ciągle bardzo chętnie wykorzystywana mimo powszechnej cyfryzacji społeczeństwa korzystającego w dużej mierze z mediów i cudów elektroniki.
Wciąż niepodważalną zaletą kolportażu ulotek jest bezpośrednie oddziaływanie na wielu odbiorców. Materiały reklamowe w formie ulotek czy katalogów to zdecydowanie tańsza forma promocji usług i produktów niż instalacja reklam świetlnych czy produkcja reklam telewizyjnych.
Kolportaż ulotek to ciągle bardzo popularna forma reklamy, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw, instytucji, fundacji, polityków a nawet osób prywatnych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z realizacją swojego biznesu.
Tradycje kolportażowe sięgają naprawdę zamierzchłych czasów, jednak wciąż są bardzo chętnie wykorzystywane. Ale czy taka forma reklamy na pewno jest jeszcze skuteczna?
Skuteczność kolportażu ulotek w dobie XXI wieku
Kampania reklamowa opierająca się na kolportażu ulotek może odnieść duży sukces pod warunkiem, że jest naprawdę dobrze zaplanowana. Reklamodawca musi określić, do jakich klientów chce tak naprawdę dotrzeć i skierować swoją ofertę. Skuteczność kolportaż będzie zależeć teraz od określenia obszaru działania, odpowiedniego zaprojektowania i jakości materiałów promocyjnych oraz ich przekazywania w ręce potencjalnych klientów.
Rozdawanie ulotek na ulicach miast pozwala dokładnie wybrać odbiorcę, do którego trafi oferta. Reklama kosmetyków przeciwzmarszczkowych zainteresuje przechodniów w starszym wieku, z kolei kupon z reklamą i zniżką na basen to z pewnością materiał promocyjny dostosowany do ludzi młodych. Możliwość selekcji odbiorcy to kolejny krok decydujący o skuteczności reklamy w formie kolportażu ulotek.
Skuteczność dystrybucji materiałów promocyjnych zależy więc od zatrudnienia odpowiednich kolporterów, którzy będą rzetelnie wypełniać swoje obowiązki związane z rozpowszechnianiem ulotek.
Kolportaż ulotek to wciąż aktualna forma promocji produktów i usług
Kolportaż ulotek to może stara, ale wciąż aktualna forma promocji produktów usług. Przynosi ona naprawdę dobre efekty, o ile jest właściwie zaplanowana i przeprowadzona. Rozdawanie i roznoszenie ulotek to szybkie dotarcie do klienta. Ten rodzaj promocji usług jest także stosunkowo tani w porównaniu z kosztami, które trzeba ponieść za współczesny marketing internetowy.
Reklama w formie kolportażu ulotek? Jak najbardziej! Atrakcyjny wygląd ulotki i trafienie do danego odbiorcy to klucz do odniesienia sukcesu właśnie w tym rodzaju promocji produktów i usług.
Poszukiwania osób do dystrybucji ulotek – jak znaleźć dobrych pracowników?
Roznoszenie ulotek to zajęcie, które wymaga od kolportera przede wszystkim dobrego zorientowania w terenie oraz dużych podkładów cierpliwości. Dystrybucja ulotek opiera się na zorganizowaniu przemyślanej akcji kolportażowej oraz zatrudnieniu profesjonalnych osób do rozpowszechniania materiałów promocyjnych. Jak znaleźć naprawdę dobrych pracowników, którym nie straszne jest takie zajęcie, jak kolportaż ulotek?
Poszukujemy profesjonalnych kolporterów!
Istnieje kilka dróg poszukiwania osób do roznoszenia ulotek. Należy wskazać wśród nich wystawianie ogłoszeń:
- na portalach społecznościowych;
- na stronach internetowych dedykowanych dla osób, które poszukują pracy;
- na stronie internetowej firm zajmujących się kolportażem;
- na tablicach w danych punktach miasta;
- w rubrykach lokalnych gazet.
Oczywiście najszybciej i najłatwiej znaleźć kolporterów drogą internetową. Wystarczyć wystawić odpowiednie ogłoszenie, a chętni sami zgłoszą się do firmy kolportażowej lub bezpośrednio do przedsiębiorstwa, które promuje swoje usługi poprzez kolportaż ulotek. Jeśli rozklejać gdzieś ogłoszenia odnośnie poszukiwań pracowników, to najlepiej w przemyślanych miejscach, m.in. w okolicach uniwersytetów czy miasteczek studenckich. W końcu to właśnie głównie studenci decydują się na ten rodzaj pracy.
Kolporter – cechy pożądane
Osoba, która rozdaje ulotki w wyznaczonych punktach miastach powinna odznaczać się głównie przyjemnym usposobieniem, wysoką kulturą osobistą oraz uczciwością w wykonywaniu obowiązków. Nic nie denerwuje przechodniów bardziej niż kolporter, który nachalnie próbuje wręczyć komuś materiał promocyjny. Z kolei osoba roznosząca ulotki do skrzynek pocztowych musi znać wyznaczony obszar kolportażu oraz posiadać najbardziej optymalny środek transportu. W większych miastach poruszanie się samochodem często wiąże się ze staniem w długich korkach. Rower czy zorientowanie się w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej to podstawa.
Dystrybucja ulotek nie jest raczej formą zatrudnienia na stałe. To rodzaj pracy dorywczej szczególnie dedykowanej studentom lub osobom, które chcą dorobić do swojej stałej pensji. Nie oszukujmy się, jeśli mamy na czymś zarobić, to raczej nie na kolportażu.
Efektywność reklamy w formie dystrybucji ulotek
Czy roznoszenie ulotek ma dzisiaj jakikolwiek sens w dobie nowoczesnych technologii, powszechnego dostępu do Internetu oraz siły przekazu telewizyjnego? Oczywiście, że tak. Każda forma reklamy może okazać się skuteczna, o ile kampania zostanie przeprowadzona we właściwy sposób. Jak to zrobić? Należy przede wszystkim wybrać odpowiednią formę kolportażu, promować odpowiedni produkt, ale także zatrudnić profesjonalnych kolporterów, którzy wykonają swoją pracę z właściwym zaangażowaniem.
Jak sprawnie roznosić dzisiaj ulotki?
Każdy kolportaż ulotek powinien opierać się na kilku podstawowych zasadach, a szczególnie na przemyślanym zaprojektowaniu materiałów promocyjnych. Czym powinna charakteryzować się dystrybucja ulotek, żeby przynosiła ona zamierzone cele? Jak zadbać o sprawne roznoszenie ulotek? Przedstawiamy kilka wskazówek odnośnie świadomego i przemyślanego kolportażu.
Precyzyjny plan roznoszenia ulotek to podstawa
Zanim zabierzemy się za stworzenie planu roznoszenia ulotek, poznajmy oczekiwania klienta względem kampanii promocyjnej. Zbieramy więc informacje odnośnie:
- formy dystrybucji materiałów reklamowych;
- grupy docelowej, do której skierowana będzie reklama;
- preferowanego obszaru dystrybucji;
- rodzaju materiału reklamy – ulotki, gazetki promocyjne, katalogi itp.;
- oczekiwań w sprawie projektu graficznego;
- ilości wydrukowanych materiałów.
Dopiero po zebraniu istotnych wiadomości i wykonaniu ulotek możemy zacząć planowanie w związku ze sprawnym rozniesieniem ulotek. Dystrybucja ulotek powinna opierać się na przygotowaniu planu terenu objętego kolportażem. Taki obszar zwykle podzielony jest na mniejsze rejony, które będą przydzielane już konkretnym kolporterom. Po określeniu ilości materiału, powierzchni obszaru, należy zdecydować się na określoną liczbę osób roznoszących ulotki. Każdy kolporter otrzymuje potrzebne wskazówki oraz mapę terenu. Nie bez znaczenia pozostaje również ustalenie najbardziej optymalnego rodzaju transportu.
Szczegółowy plan, rozdzielenie zadań oraz wyznaczenie koordynatora zadań to klucz do sprawnej dystrybucji materiałów reklamowych.
Profesjonalna firma i grupa kolporterów
Czy warto dzisiaj samodzielnie przygotowywać kampanię promocyjną w formie kolportażu ulotek? Można, ale zdecydowanie korzystniej powierzyć to zadanie profesjonalistom. W końcu to oni znają wszystkie mechanizmy rządzące rynkiem kolporterskim. A co najważniejsze, na zlecenie klienta potrafią zmierzyć efektywność roznoszenia ulotek. Profesjonalna firma kolportażowa zatrudnia kolporterów, którzy sprawnie rozniosą materiały promocyjne zarówno w formie dystrybucji adresowej, jak i bezadresowej.
Czy roznoszenie ulotek daje jakiekolwiek efekty?
Nie oszukujmy się – współczesny człowiek funkcjonuje w oparciu o najnowsze nowinki technologiczne. Reklamy telewizyjne czy internetowe to podstawa marketingu wszystkich większych przedsiębiorstw. Czy papierowe ulotki, gazetki promocyjne czy katalogi powinny mieć w dzisiejszym świecie jakąkolwiek rację bytu? Na pewno ich siła przekazu jest mniejsza niż kilkanaście lat temu. Nie oznacza to jednak, że dzięki ulotkom nie uda się zdobyć żadnego klienta. Efektywność roznoszenia ulotek może być naprawdę spora, o ile kampania kolportażowa zostanie przeprowadzona we właściwy sposób.
Sprawne roznoszenie ulotek? Tylko w oparciu o precyzyjny plan oraz profesjonalnych kolporterów.
Dystrybucja materiałów promocyjnych wciąż oddziałuje na odbiorców i słania ich do zakupu produktów lub skorzystania z reklamowanych usług.