Reklamy świetlne na ulicach miast, marketing internetowy czy spoty promujące w programach telewizyjnych – czy w tym wszystkim jest jeszcze miejsce na nieco bardziej tradycyjne formy promocji usług i produktów. Mowa o kolportażu ulotek, czyli rozdawaniu materiałów promocyjnych na ulicach miast, ale także kolportażu adresowym i bezadresowym. Czy papier z wydrukowaną treścią ma jeszcze w ogóle jakąś siłę, która przekona klienta do zakupu produktu lub skorzystania z jakiejś usługi?

Tradycja kolportażu w formie rozdawania i roznoszenia ulotek

Kolportaż ulotek w formie adresowej i bezadresowej to jedna z najstarszych metod stosowanych w działaniach marketingowych. To równocześnie jedna z najprostszych form co powoduje, że jest ciągle bardzo chętnie wykorzystywana mimo powszechnej cyfryzacji społeczeństwa korzystającego w dużej mierze z mediów i cudów elektroniki.

Wciąż niepodważalną zaletą kolportażu ulotek jest bezpośrednie oddziaływanie na wielu odbiorców. Materiały reklamowe w formie ulotek czy katalogów to zdecydowanie tańsza forma promocji usług i produktów niż instalacja reklam świetlnych czy produkcja reklam telewizyjnych.

Kolportaż ulotek to ciągle bardzo popularna forma reklamy, zwłaszcza wśród przedsiębiorstw, instytucji, fundacji, polityków a nawet osób prywatnych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z realizacją swojego biznesu.

Tradycje kolportażowe sięgają naprawdę zamierzchłych czasów, jednak wciąż są bardzo chętnie wykorzystywane. Ale czy taka forma reklamy na pewno jest jeszcze skuteczna?

Skuteczność kolportażu ulotek w dobie XXI wieku

Kampania reklamowa opierająca się na kolportażu ulotek może odnieść duży sukces pod warunkiem, że jest naprawdę dobrze zaplanowana. Reklamodawca musi określić, do jakich klientów chce tak naprawdę dotrzeć i skierować swoją ofertę. Skuteczność kolportaż będzie zależeć teraz od określenia obszaru działania, odpowiedniego zaprojektowania i jakości materiałów promocyjnych oraz ich przekazywania w ręce potencjalnych klientów.

Rozdawanie ulotek na ulicach miast pozwala dokładnie wybrać odbiorcę, do którego trafi oferta. Reklama kosmetyków przeciwzmarszczkowych zainteresuje przechodniów w starszym wieku, z kolei kupon z reklamą i zniżką na basen to z pewnością materiał promocyjny dostosowany do ludzi młodych. Możliwość selekcji odbiorcy to kolejny krok decydujący o skuteczności reklamy w formie kolportażu ulotek.

Skuteczność dystrybucji materiałów promocyjnych zależy więc od zatrudnienia odpowiednich kolporterów, którzy będą rzetelnie wypełniać swoje obowiązki związane z rozpowszechnianiem ulotek.

Kolportaż ulotek to wciąż aktualna forma promocji produktów i usług

Kolportaż ulotek to może stara, ale wciąż aktualna forma promocji produktów usług. Przynosi ona naprawdę dobre efekty, o ile jest właściwie zaplanowana i przeprowadzona. Rozdawanie i roznoszenie ulotek to szybkie dotarcie do klienta. Ten rodzaj promocji usług jest także stosunkowo tani w porównaniu z kosztami, które trzeba ponieść za współczesny marketing internetowy.

Reklama w formie kolportażu ulotek? Jak najbardziej! Atrakcyjny wygląd ulotki i trafienie do danego odbiorcy to klucz do odniesienia sukcesu właśnie w tym rodzaju promocji produktów i usług.

Poszukiwania osób do dystrybucji ulotek – jak znaleźć dobrych pracowników?

Ulotki – współczesna forma reklamy czy przeszłość?

Jak sprawnie roznosić dzisiaj ulotki?

Jak sprawnie roznosić dzisiaj ulotki?

Każdy kolportaż ulotek powinien opierać się na kilku podstawowych zasadach, a szczególnie na przemyślanym zaprojektowaniu materiałów promocyjnych. Czym powinna charakteryzować się dystrybucja ulotek, żeby przynosiła ona zamierzone cele? Jak zadbać o sprawne roznoszenie ulotek? Przedstawiamy kilka wskazówek odnośnie świadomego i przemyślanego kolportażu.

Precyzyjny plan roznoszenia ulotek to podstawa

Zanim zabierzemy się za stworzenie planu roznoszenia ulotek, poznajmy oczekiwania klienta względem kampanii promocyjnej. Zbieramy więc informacje odnośnie:

  • formy dystrybucji materiałów reklamowych;
  • grupy docelowej, do której skierowana będzie reklama;
  • preferowanego obszaru dystrybucji;
  • rodzaju materiału reklamy – ulotki, gazetki promocyjne, katalogi itp.;
  • oczekiwań w sprawie projektu graficznego;
  • ilości wydrukowanych materiałów.

Dopiero po zebraniu istotnych wiadomości i wykonaniu ulotek możemy zacząć planowanie w związku ze sprawnym rozniesieniem ulotek. Dystrybucja ulotek powinna opierać się na przygotowaniu planu terenu objętego kolportażem. Taki obszar zwykle podzielony jest na mniejsze rejony, które będą przydzielane już konkretnym kolporterom. Po określeniu ilości materiału, powierzchni obszaru, należy zdecydować się na określoną liczbę osób roznoszących ulotki. Każdy kolporter otrzymuje potrzebne wskazówki oraz mapę terenu. Nie bez znaczenia pozostaje również ustalenie najbardziej optymalnego rodzaju transportu.

Szczegółowy plan, rozdzielenie zadań oraz wyznaczenie koordynatora zadań to klucz do sprawnej dystrybucji materiałów reklamowych.

Profesjonalna firma i grupa kolporterów

Czy warto dzisiaj samodzielnie przygotowywać kampanię promocyjną w formie kolportażu ulotek? Można, ale zdecydowanie korzystniej powierzyć to zadanie profesjonalistom. W końcu to oni znają wszystkie mechanizmy rządzące rynkiem kolporterskim. A co najważniejsze, na zlecenie klienta potrafią zmierzyć efektywność roznoszenia ulotek. Profesjonalna firma kolportażowa zatrudnia kolporterów, którzy sprawnie rozniosą materiały promocyjne zarówno w formie dystrybucji adresowej, jak i bezadresowej.

Czy roznoszenie ulotek daje jakiekolwiek efekty?

Nie oszukujmy się – współczesny człowiek funkcjonuje w oparciu o najnowsze nowinki technologiczne. Reklamy telewizyjne czy internetowe to podstawa marketingu wszystkich większych przedsiębiorstw. Czy papierowe ulotki, gazetki promocyjne czy katalogi powinny mieć w dzisiejszym świecie jakąkolwiek rację bytu? Na pewno ich siła przekazu jest mniejsza niż kilkanaście lat temu. Nie oznacza to jednak, że dzięki ulotkom nie uda się zdobyć żadnego klienta. Efektywność roznoszenia ulotek może być naprawdę spora, o ile kampania kolportażowa zostanie przeprowadzona we właściwy sposób.

Sprawne roznoszenie ulotek? Tylko w oparciu o precyzyjny plan oraz profesjonalnych kolporterów.

Dystrybucja materiałów promocyjnych wciąż oddziałuje na odbiorców i słania ich do zakupu produktów lub skorzystania z reklamowanych usług.