Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego tuż po wejściu do supermarketu czujesz zapach świeżego pieczywa, które umiejscowione jest na drugim końcu sklepu? Oczywiście nie jest to działanie przypadkowe – w ten sposób management sklepu oddziałuje na zmysły klientów.
Dokładnie na tej samej zasadzie działa marketing zapachowy, który zdobywa obecnie w naszym kraju coraz większą popularność. W zasadzie w każdej branży można z powodzeniem zastosować aromamarketing, aby w konsekwencji zwiększyć poziom zadowolenia klientów i wpłynąć pozytywnie na poziom zysków. Rozwiązanie to posiada rozliczne zalety, które zdecydowanie przemawiają za jego zastosowaniem.
Wykorzystaj emocje klientów
Odczuwane zapachy w bezpośredni sposób oddziałują na emocje i odczucia, jakie towarzyszą każdemu z nas. Jeżeli w Twoim lokalu firmowym potencjalni konsumenci wyczują odpowiednie dobrane nuty zapachowe, poczują się bardziej komfortowo, a czas ich pobytu ulegnie znacznemu wydłużeniu. W tym czasie będą oni bardziej podatni na wszelkie pozytywne cechy produktów i usług, które oferujesz im w swoim asortymencie. Dzięki skrojonemu na miarę aromamarketingowi klienci będą chętniej wracać do Twojego sklepu, banku czy też innego obiektu, gdyż będzie on budził w ich podświadomości przyjemne skojarzenia i miłe wspomnienia. Zwiększy się również prawdopodobieństwo, że Twój lokal zostanie następnie polecony bliskim i znajomym osób, które miały okazję skorzystać z usług Twojej firmy.
Większe zyski w zasięgu ręki
Marketing zapachowy daje szybko widoczne i wymierne rezultaty, jeśli chodzi o zwiększenie obrotów Twojej firmy. Klienci, którzy odczuwają miłe aromaty podczas pobytu w sklepach, są znacznie bardziej skłonni do dokonywania zakupów, zaś ich koszyki zazwyczaj więcej, aniżeli jeden produkt. Pod wpływem odpowiednio dobranego aromamarketingu konsumenci wykazują również tendencję do postrzegania produktów jako tańszych, aniżeli są one w rzeczywistości. Jest to bezpośrednią konsekwencją faktu, iż w lokalu, w którym zastosowano marketing zapachowy zdecydowanie zwiększa się atmosfera prestiżu i luksusu, która ma wpływ na percepcję cen.
Jak działają poszczególne zapachy?
Oczywiście lokale usługowo-handlowe z różnych branży będą wykorzystywały do aromamarketingu różne mieszanki zapachowe. Przykładowo w restauracjach i kawiarniach zdecydowanie najlepiej sprawdzą się zapachy kojarzące się z jedzeniem, czyli chociażby bardzo popularne aromaty wanilii i czekolady. Z kolei klientki salonów kosmetycznych i ekskluzywnych butików z damską bielizną pod wpływem zmysłowych zapachów piżma i drzewa sandałowego poczują się bardziej kobieco, co przełoży się na ich chęć poddania się kolejnym zabiegom upiększającym, bądź zakupu uwodzicielskiego kompletu bielizny. W miejscach takich jak kluby fitness czy też siłownie pozytywne emocje wywołują lekkie i orzeźwiające aromaty wodne oraz zielone, które zmniejszają odczuwanie zmęczenia i stymulują do aktywnego działania.
Mnogość zalet marketingu zapachowego sprawia, że bez wątpienia jest on wart rozważenia jako nowoczesny sposób na zwiększenie obrotów Twojej firmy. Wykorzystując ogromną moc zapachów, przekonasz do swojego biznesu rzesze nowych klientów i sprawisz, że Twój obiekt biznesowy zyska na prestiżu.
Źródło: Aromaemka.pl