Fotografia produktowa ma ogromne znaczenie dla biznesu. Zdjęcia produktów reprezentują markę w sklepach online i w wielu kanałach marketingowych, zarówno online, jak i offline. Dostarczają informacji, wzbudzają zaufanie i wywołują pożądanie. Wysokiej jakości fotografia produktowa sprawia, że klienci naprawdę zainteresują się produktami, ponieważ są oni w stanie, sobie wyobrazić jak dany produkt prezentuje się w rzeczywistości. Oto więcej informacji dotyczących tego, czym jest fotografia produktowa.

Czym jest fotografia produktowa?

Fotografie produktowe mają jasny cel: wyeksponować określony przedmiot i wzbudzić zainteresowanie docelowych odbiorców, zachęcając do zakupu. Jest to więc rodzaj marketingu wizualnego.

Nie kupiłbyś produktu w sklepie internetowym zawierającym tylko opisowy tekst produktu, prawda? Większość ludzi by nie kupiła, ponieważ poziom zaufania radykalnie spada, gdy nie ma fotografii pokazującej opisane cechy. Dlatego tak ważne jest wykonanie wysokiej jakości zdjęć i późniejsza obróbka zdjęć produktowych w programach graficznych, aby były one atrakcyjne dla klientów. Fotografie te muszą być jednak tworzone rzetelnie, w przeciwnym razie klienci będą niezadowoleni.

Fotografia produktowa wpływa na pierwsze wrażenie konsumentów

Zdjęcia produktów będą stanowić podstawę wstępnych ocen konsumentów, co czyni je niezwykle ważnymi w marketingu. Wyraziste i spójne zdjęcia produktów natychmiast przekonają potencjalnych klientów do głębszego zapoznania się z ofertą, a następnie do ewentualnego zakupu, lub odłożenia go na później. Jeśli klient ogląda dany produkt w kilku portalach, istnieje znaczenie większa szansa, że zapamięta właśnie ten portal z lepszą fotografią produktową.

Pierwszorzędna fotografia produktowa przekazuje informacje o jakości produktu, a także daje do myślenia klientom, że firma dba o szczegóły. Z drugiej strony, słabe zdjęcia produktów natychmiast odstraszą konsumentów.

Wysokiej jakości zdjęcia produktów pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji

Ponieważ konsumenci masowo korzystają z Internetu w poszukiwaniu tańszych ofert, konkurencja między firmami nigdy nie była silniejsza. Jak sobie z tym poradzić? Atrakcyjna fotografia produktowa to jeden z najprostszych sposobów na wyróżnienie swojej firmy na tle innych podobnych sprzedawców.

Jest to szczególnie ważne, jeśli sprzedajesz produkty w podobnym przedziale cenowym. Słabej jakości fotografie produktowe od razu obniżają postrzeganą wartość i kierują kupujących do innych sprzedawców. Nierzadko wystarczy jeden „rzut ok”, by klienci zdecydowali, czy chcą dokonać zakupu u Ciebie, czy też wybrać innego sprzedawcę. To pokazuje, jak ważna jest fotografia produktowa w kampaniach marketingowych.

Fotografia produktowa buduje zaufanie wśród klientów

Wysokiej jakości zdjęcia produktów zaczynają wzbudzać zaufanie od pierwszego wejrzenia – czy to w mediach społecznościowych, na ulotce czy w broszurze. Zdjęcie tak naprawdę mówią same za siebie. Są one znakiem dla klientów to, że firma jest wiarygodna i rozumie potrzeby klientów. Niemniej jednak jak wspomnieliśmy, bardzo ważne jest, aby fotograf produktowy wykonał zdjęcia, które pokrywają się z rzeczywistością. Techniki takie jak ustawienie odpowiedniego światła czynią cuda, ale jeśli przesadzimy w modyfikacjach za pomocą programów graficznych, może to przynieść skutek przeciwny od zamierzanego.

Fotografia produktowa odgrywa również istotną rolę w marketingu posprzedażowym. Dodając atrakcyjne zdjęcia na przykład do newslettera, przypomnisz w skuteczny sposób klientom o istnieniu Twoich produktów.

Materiał sponsorowany.