Budowa metra na Bródnie nie
zwalnia tempa. Prawie gotowy jest już pierwszy odcinek torowiska pomiędzy
stacjami Bródno i Kondratowicza, trwa zbrojenie torowisk w tunelach.

Na stacjach trwają prace
wykończeniowe, zainstalowano już pierwsze schody ruchome, a w  częściach
technicznych pojawiły się elementy wykończenia – płytki na ścianach oraz
docelowe drzwi. Urządzane są pomieszczenia podstacji energetycznych.

Zasady udziału w wydarzeniu

Na terenie budowy obwiązuje
odpowiedni strój – długie spodnie, a także obuwie na twardej podeszwie. Przed
wejściem uczestnicy otrzymają kaski ochronne i kamizelki odblaskowe.

Na północno-wschodnim odcinku
metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania
z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i
Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i
Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją
powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i
postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum
firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł.
Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa
II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest
współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3
564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23
zł.