Projekt WawaCraft został przygotowany z wykorzystaniem miejskiej
platformy cyfrowej eduwarszawa.pl we współpracy z Microsoft Polska i MindCloud.
Do udziału w programie Warszawa zaprosiła nauczycieli i uczniów (w wieku 10-16
lat) ze stołecznych samorządowych szkół i placówek oświatowych, którzy chcieli
wykorzystać grę Minecraft: Education Edition w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym
w różnych przedmiotach. Uczestnicy
projektu WawaCraft otrzymali pakiet map i scenariuszy lekcji o tematyce
varsavianistycznej a także z zakresu informatyki, chemii czy nauk ekologicznych
lub innych związanych z przedmiotem nauczania. Zwieńczeniem projektu był
konkurs dla zespołów szkolnych (nauczyciel i grupa uczniów) na stworzenie własnych
map edukacyjnych.
– W projekcie WawaCraft uczestniczyło blisko 140 warszawskich,
samorządowych szkół i placówek, ponad 330 nauczycielek i nauczycieli oraz ponad
10,5 tys. uczennic i uczniów. Z kolei swoje autorskie mapy edukacyjne w
Minecrafcie przygotowały 33 zespoły z ponad 100-osobową reprezentacją
uczniowską – mówi Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.
Uczestnicy
konkursu mieli za zadanie stworzenie w Minecrafcie mapy w jednym z trzech
obszarów tematycznych:
– HistoWawaCraft
(mapy dotyczące historii Warszawy),
– EkoWawaCraft
(mapy dotyczące zrównoważonego rozwoju Warszawy),
–
SzachoWawaCraft (mapy dotyczące szachów).
– Poziom prac zgłoszonych do
konkursu był bardzo wysoki, a zainteresowanie duże. Dzięki platformie
eduwarszawa.pl, która skupia już ponad 200 tysięcy uczniów i nauczycieli, mamy
możliwość oferowania również nowatorskich metod nauczania. Dlatego już dziś zapraszam
warszawskie szkoły i placówki oświatowe do wykorzystania gry Minecraft:
Education Edition na lekcjach również w nowym roku szkolnym 2021/2022 – dodaje
wiceprezydent Kaznowska.