Za nami są już prace ziemne i roboty
przygotowawcze, gotowe są fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z
systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną
trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje.
Na całej trasie jest już zamontowanych 3000
metrów szyn i 29 z 58 słupów. Gotowe są też rozjazdy. Na budowie pracuje teraz
około 70 osób.
Aktualnie skupiamy się na układaniu ostatnich
metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Pracujemy też nad
wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach.
Na koniec prac rozwiesimy sieć trakcyjną i
rozłożymy trawę między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w
Warszawie.
Wraz z trasą tramwajową powstaje nowy odcinek
ul. Światowida. Gotowe jest skrzyżowanie z ul. Dzierzgońską, zatoki autobusowe,
ułożona jest już warstwa wiążąca na obydwu jezdniach. Trwają roboty brukarskie,
układanie podbudowy pod drogi rowerowe oraz budowa muru oporowego przy ul.
Leśnej Polanki.
Dlaczego budowa tej
trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom
w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum
– w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras
tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach
tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii
Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Terminy, koszty,
przetarg
Inwestycja Zarządu Transportu Miejskiego i
Tramwajów Warszawskich w sumie będzie kosztować ponad 67 mln zł. Umowę na jej
wykonanie podpisaliśmy w październiku 2019
roku.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków
UE.
Planujemy, że pierwsze tramwaje będą mogły
wjechać na trasę w połowie przyszłego roku.