Na wszystkich stacjach na
poziomach antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się
gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe, wykonane z
betonu architektonicznego.
Sukcesywnie wyposażane są
pomieszczenia techniczne stacji. Jako pierwsze docelowego kształtu
nabrały pomieszczenia podstacji energetycznych. W pozostałych trwa montaż
instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, hydrantowej i wentylacji.
Przez pozostawione w
stropach otwory technologiczne przetransportowano już do wnętrza schody
ruchome, które są montowane w docelowych miejscach.
Przybywa też tras kablowych
w tunelach, gdzie układane są kilometry instalacji całoliniowych.
Postępują prace torowe w
tunelach i na rozjazdach – tuż przed stacją C21 Bródno oraz w komorze torów
odstawczych. Trwa montaż wibroizolacji, zbrojenie podtorza i układanie szyn, po
których jeździć będą pociągi warszawskiego metra. W tunelach pomiędzy stacjami
C21 „Bródno” i C20 „Kondratowicza” ułożono już niemal 1000 m torowiska.
Zakończenie prac na tym
odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.
Na północno-wschodnim
odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu
skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy
Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy
Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za
ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła
do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie
inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest
częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap
III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu
Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w
wysokości 1 952 151 513,23 zł.