Zadaniem zwycięzcy
postępowania przetargowego będzie pomalowanie słupów konstrukcyjnych, balustrad
i klatek schodowych oraz oznakowanie poziomów literami. To dwa ostatnie
parkingi, które zostały do pomalowania w ten sposób.

Kolory słupów zostały
określone jednakowo dla wszystkich parkingów: poziom zero – żółty, poziom
pierwszy – niebieski, poziom drugi – czerwony, poziom trzeci – zielony, poziom
czwarty – fioletowy, poziom piąty – pomarańczowy. Kolor charakterystyczny dla
piętra budowli ułatwi właścicielom odnajdywanie zaparkowanych kilka godzin
wcześniej samochodów. Dodatkowo krawędzie słupów zostaną pomalowane farbami o
właściwościach odblaskowych. Na słupach będą umieszczone litery
przyporządkowane poszczególnym poziomom.

Wewnętrzne ściany
parkingów, klatki schodowe, pomieszczenia obsługi i techniczne oraz rampy
wjazdowe zostaną pomalowane mineralnymi farbami fasadowymi.

Prace powinny zostać
wykonane w ciągu 100 dni od podpisania umowy.

Gdzie zaparkować?

Dziś w Warszawie
można korzystać z 15 parkingów „Parkuj i Jedź”. To idealne rozwiązanie dla
osób, które z różnych powodów nie mogą podróżować wyłącznie komunikacją
zbiorową, ale doceniają sprawność przemieszczania się po Warszawie, szczególnie
metrem, tramwajami i pociągami. Samochód można zostawić na jednym z parkingów
przesiadkowych i kontynuować podróż transportem publicznym.

W północnej części
miasta jest sześć parkingów – cztery w sąsiedztwie stacji metra Młociny, jeden
przy stacji Wawrzyszew i jeden nieopodal stacji Marymont.

W południowych
dzielnicach dostępne są parkingi przesiadkowe przy stacjach podziemnej kolei –
Wilanowska, Ursynów i Stokłosy.

We wschodniej części
Warszawy są trzy obiekty przy przystankach kolejowych – Stadion, Wawer i Anin.

Mieszkańcy zachodnich
dzielnic stolicy i aglomeracji mają do dyspozycji parkingi – przy ulicy
Połczyńskiej, przy węźle przesiadkowym Al. Krakowska oraz przy przystanku
kolejowym Ursus Niedźwiadek.

Na parkingach jest
ponad 4,4 tys. miejsc postojowych, w tym 187 dla osób z niepełnosprawnościami
oraz ponad 800 miejsc dla rowerów.

Parkingi z
niewielkimi wyjątkami czynne są siedem dni w tygodniu w godz. 4.30 – 2.30.
Obiektem dostępnym przez całą dobę jest P+R Metro Młociny II. Z parkingu przy
Stadionie PGE Narodowym można korzystać od poniedziałku od godz. 4.30 przez
całą dobę do piątku do godz. 22.00. W soboty, niedziele i święta jest
nieczynny.

Mapa, regulamin oraz
szczegółowe lokalizacje parkingów są dostępne na stronie wtp.waw.pl.

Ile to kosztuje?

Korzystanie z
parkingów „Parkuj i Jedź” jest bezpłatne dla posiadaczy biletów Zarządu
Transportu Miejskiego od dobowego wzwyż. Oznacza to, że wystarczy mieć przy
sobie jeden z biletów – dobowy, 3-dniowy, weekendowy, weekendowy grupowy, 30-
lub 90-dniowy, bilet seniora lub bilet dla rodzin z trójką dzieci, aby parkować
bez opłaty.

Podłącz się

Na niektórych
parkingach „Parkuj i jedź są stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych
czyli można skorzystać z miejsca postojowego i równocześnie naładować baterię.

Kierowcy mają do
dyspozycji łącznie 26 stanowisk do ładowania na parkingach: Metro Młociny,
Metro Młociny III, Metro Marymont, Metro Stokłosy, Wawer SKM, Anin SKM,
Połczyńska, Al. Krakowska i Ursus Niedźwiadek.

Korzystanie z
ładowarek jest bezpłatne, natomiast aby zostawiać samochód na parkingu poza
godzinami jego funkcjonowania (przerwa technologiczna w godz. 2.30-4.30),
wystarczy wyrobić Kartę Eko. Wniosek o jej wydanie trzeba złożyć w Dziale
Zarządzania Infrastrukturą Komunikacyjną ZTM przy ulicy J. Kasprowicza 45.
Trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny i dokument potwierdzający dane
osobowe.

Szczegółowe
informacje są dostępne na stronie wtp.waw.pl.