Nowe ładowarki zaczęły działać w ostatnim tygodniu ubiegłego roku na parkingach:
- P+R Połczyńska – stacja z dwoma punktami ładowania o mocy 22 kW każdy,
- P+R Metro Marymont – dwie stacje z czterema punktami ładowania o mocy 22 kW każdy,
- P+R Wawer SKM – stacja z dwoma punktami ładowania o mocy 22 kW każdy,
- P+R Anin SKM – stacja z dwoma punktami ładowania o mocy 22 kW każdy.
Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji już 26 punktów ładowania na dziewięciu parkingach zarządzanych przez Zarząd Transportu Miejskiego, zlokalizowanych w różnych częściach Warszawy. Pierwsza ładowarka stanęła w grudniu 2017 roku na parkingu P+R Młociny I (cztery punkty ładowania). Później urządzenia pojawiały się w kolejnych obiektach: Młociny III (dwa punkty), Al. Krakowska (cztery punkty), Ursus Niedźwiadek (cztery punkty), Metro Stokłosy (dwa punkty). Już wkrótce dojdą kolejne, kończymy przygotowania do uruchomienia ładowarek na P+R Metro Ursynów (dwa punkty ładowania) oraz przy metrze Wilanowska (cztery punkty). Stacje ładowania będą także na kolejnych, nowo powstających parkingach, czyli P+R Warszawa Jeziorki i Warszawa Żerań. To jest już standard – także planowane przez nas nowe parkingi P+R Bródno i w Wesołej będą wyposażone w takie urządzenia.
W ten sposób zachęcamy do korzystania z pojazdów zeroemisyjnych, bo to ma wpływ na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie hałasu w mieście. Wnioski o zamontowanie ładowarek na parkingach P+R zgłaszali także kierowcy parkujący tam auta.
Ładowanie pojazdów jest bezpłatne. Użytkownicy pojazdów elektrycznych mogą również złożyć wniosek o wydanie Karty Eko, pozwalającej na pozostawianie aut o takim napędzie na parkingach P+R również na noc, np. na czas ładowania baterii. Karty Eko są wydawane na dany samochód elektryczny, wyłącznie dla jednego parkingu P+R. Okres ich ważności to rok kalendarzowy.
Punkt ładowania samochodów elektrycznych na parkingach P+R to jedno z wielu działań prowadzonych przez Warszawę na rzecz promowania elektromobilności. W ostatnim czasie Rada Warszawy przyjęła plan budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestujemy również w kolejne autobusy elektryczne – w sumie mamy ich już 160. Warszawa utrzymuje się w europejskiej czołówce w dziedzinie napędów zeroemisyjnych – więcej elektrobusów mają tylko Moskwa i Londyn.