Przedszkole mieściło się
przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura
Oppmana już od lat, jednak pod koniec 2018 r. musiało zostać rozebrane na czas
budowy stacji metra Bródno. Wówczas to dzieci zostały przeniesione do
wydzielonej przestrzeni w budynku szkoły.
Komfortowa przestrzeń dla
przedszkolaków
– W przyszłym roku
szkolnym mali podopieczni wrócą już do nowoczesnego obiektu. Przedszkole będzie
miało trzy oddziały dla 75 dzieci. Za blisko 4 mln zł powstanie parterowy,
klimatyzowany budynek o powierzchni niemal 500 m² – mówi Renata Kaznowska,
zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – W obiekcie zostaną uruchomione trzy
sale dydaktyczne, każda z nich dostosowana do potrzeb
dzieci z niepełnosprawnościami ponieważ placówka będzie dalej działała jako
przedszkole integracyjne– dodaje wiceprezydent Kaznowska.
Sale dydaktyczne będą
również wyposażone w zaplecze sanitarne. Dodatkowo w budynku przewidziano oddzielne
szatnie dla dzieci i personelu, pokój dla pedagoga specjalnego/psychologa,
pomieszczenia techniczno-magazynowe. Z każdej sali dydaktycznej będzie można
wyjść oddzielnym wyjściem na zielony plac zabaw, który powstanie w ramach
inwestycji. Atutem będzie również dostępny z zewnątrz węzeł sanitarny dla
przedszkolaków przebywających na dworze.
Oddziały integracyjne
Z uwagi na fakt, że to
przedszkole integracyjne, w obiekcie przewidziano szereg udogodnień dla osób z
niepełnosprawnością, zgodnie z obowiązującymi standardami dostępności. Budynek
będzie miał jedną kondygnację, z dogodnym wejściem z poziomu terenu co umożliwi
łatwy dostęp i wygodne poruszanie się wewnątrz. Wszystkie posadzki będą
antypoślizgowe, a przy każdej sali dydaktycznej będzie toaleta dla osób ze
szczególnymi potrzebami.
Inwestorem ww.
przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa reprezentowane przez Zarząd
Transportu Miejskiego w Warszawie, w imieniu i na rzecz którego działa Metro
Warszawskie Sp. z o.o. w Warszawie.
Wykonawcą inwestycji jest
Konsorcjum: Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S S.A. oddział
w Polsce ul. Grzybowska 80/82 w Warszawie (jako lider konsorcjum), Astaldi S.
P. A. Spółka Akcyjna oddział w Polsce ul. Sapieżyńska 10a w Warszawie.
Inwestycja będzie prowadzona
w ramach projektu „Budowa II linii metra w Warszawie – II etap realizacji
odcinka wschodniego-północnego, od szlaku za stacją C18 „Trocka” do torów
odstawczych za stacją C21”
Co
się dzieje na budowie metra?
Na
stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace
instalacyjne i wykończeniowe. Na wszystkich stacjach układane są posadzki,
montowane instalacje wentylacyjne, na części ścian pojawiły się już gładzie i
wstawiono docelowe drzwi. Postępują również prace torowe w tunelach i na
rozjazdach tuż przed stacją C21 Bródno. Zakończenie prac na tym odcinku
przewidywane jest na 2022 rok.
Na północno-wschodnim
odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu
skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy
Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy
Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za
ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła
do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie
inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest
częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap
III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu
Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w
wysokości 1 952 151 513,23 zł.