Wybrany w postępowaniu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na wykonanie: • Projektu koncepcyjnego – Raport wstępny,
• Ustalenie stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą;
• Oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra;
• Analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających;
• Dokumentacji Hydrogeologicznej i Geologiczno-Inżynierskiej;
• Programu funkcjonalno-użytkowego wraz ze Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Projektu Koncepcyjnego – Raport końcowy. W postępowaniu mogą wziąć wykonawcy posiadający odpowiednie kompetencje i uprawnienia, zdolni do należytego wykonania zamówienia oraz dysponujący odpowiednim zapleczem technicznym i zawodowym. Oferty można składać do 28 czerwca. Kryteriami oceny będzie: cena (60 %) oraz dodatkowe doświadczenie – koordynator, projektant w specjalności architektonicznej, projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, projektant w specjalności inżynieryjnej kolejowej, geolog (każde po 7 %) oraz wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5 proc.) . Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 28 czerwca. Dokumentacja przetargowa jest dostępna na stronie: https://postepowania.metro.waw.pl/app/demand/notice/public/2774/details?…. III linia metra Linia M3 zaplanowana jest z myślą o 180 tysiącach osób mieszkających na Pradze-Południe. Metro zapewni również sprawną obsługę komunikacyjną dużych osiedli – Gocławia, Grochowa i Kamionka. W pierwszym etapie budowy, która potrwa do 2028 r. powstanie sześć stacji. Nowa linia zostanie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy. Stamtąd M3 pojedzie na kolejne stacje: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stację Gocław. Oprócz tego, w kolejnym etapie budowy, powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Przebieg trzeciej linii metra został wyznaczony nową trasą na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko), a także na podstawie wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy – kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta, o jego dalszym rozwoju.