Planując podjecie nauki języka obcego warto jest przemyśleć jego wybór. Z jednej strony warto jest znać popularne na rynku języki, zawsze są przydatne i maja swoją wartość, zarazem nie jesteśmy względem siebie konkurencyjni władając tymi samymi językami. Dominującym językiem jest angielski, jednak jaki języka wybrać jako mu towarzyszący? W tym wypadku mamy do wyboru język niszowy jak na przykład język szwedzki, czy litewski, bądź jeden z najpopularniejszych języków po angielskim jak niemiecki, hiszpański, czy francuski. Popyt na osoby mówiące w języku hiszpańskim zmienia się w czasie raz na korzyść, raz na niekorzyść, niemniej wciąż jest bardzo duży.

Najważniejsze języki w UE

Plusem znajomość hiszpańskiego jest nie tylko swobodna komunikacja ale i znajomość kultury języka hiszpańskiego, zwyczajów typowych dla Hiszpanów i krajów latynoskich. To cenna cecha, dzięki której możemy zyskać atrakcyjna pracę, wysokie zarobki, jak i życiowy komfort. Pracodawcom głównie zależy na obeznaniu kulturowym, które towarzyszy znajomości języka obcego, niżeli na samej komunikacji, która mogłaby się przecież odbywać w języku angielskim. W przypadku polskich pracodawców atutem władania językiem swojego kontrahenta jest też szacunek w oczach partnera rozmów biznesowych. Podejmując rozmowy z Hiszpanami w języku hiszpańskim, który jest dla Polaków tak samo obcy jak angielski zyskujemy w oczach rozmówców, co daje nam przewagę. W Unii Europejskiej hiszpańskim jako językiem urzędowym posługuje się zaledwie i aż Hiszpania, jeden z bardziej zaludnionych i rozległych krajów członkowskich Unii.

Hiszpania należy do Unii Europejskiej, co za tym idzie język hiszpański jest jednym z oficjalnych języków Wspólnoty. W praktyce oznacza to, ze mamy prawo żądać dokumentów i informacji dotyczących UE w języku hiszpańskim. Wszystkie oficjalne dokumenty są tłumaczone na język hiszpański, podobnie jeśli rozchodzi się o tłumaczenie przemówień parlamentarzystów w PE, czy przywódców państw członkowskich w czasie szczytów UE i innych zgromadzeń. Zarazem znając język hiszpański można myśleć o pracy w placówkach dyplomatycznych hiszpańskojęzycznych, jak też agendach unijnych. Język hiszpański to przede wszystkim jeden z najbardziej popularnych języków na świecie. Włada nim ponad 650 milionów ludzi na całym świecie, co sprawia, że tak bardzo powszechny w Polsce niemiecki wypada przy hiszpańskim bardzo blado. Poza Hiszpanią językiem hiszpańskim porozumiemy się w Meksyku, Wenezueli, Peru, Panamie i wielu innych państwach Ameryki Środkowej, Południowej. Ciekawostką jest także popularność hiszpańskiego w USA, w wielu południowych stanach jak Kalifornia i Teksas językiem hiszpańskim w stopniu komunikatywnym posługuje się co drugi mieszkaniec. Tym samym wartość i atrakcyjność hiszpańskiego rośnie.

Dlaczego zatem nie uczymy się tak chętnie hiszpańskiego, jak niemieckiego?

Otóż niemiecki w Polsce ma uwarunkowania historyczne i geograficzne, jednak patrząc na Europę, jak i UE hiszpański cieszy się dużą popularnością w nauce jako język obcy. Uczą się go Francuzi i Brytyjczycy jak i Irlandczycy, nie brakuje Niemców władających hiszpańskim, jak i Włochów. Jego znajomość przydaje się zarówno w kontekście turystyki, jak i pracy zawodowej. Rozszerzenie rynku na kraje hiszpańskojęzyczne pozwala swobodnie negocjować, kupować i sprzedawać bez niepotrzebnych nieporozumień językowych. W Polsce hiszpański okazuje się być przydatną umiejętnością w branżach budowlanych, jak również produkcyjnych, głównie za sprawą hiszpańskich firm inwestujących kapitał w Polsce. Przybywa pracodawców, którzy w ramach współpracy z firmami hiszpańskimi wymagają od swoich pracowników znajomości hiszpańskiego co najmniej w stopniu komunikatywnym. Co ważne z punktu widzenia osób podejmujących naukę hiszpańskiego, to warta zachodu inwestycja, bowiem znajomość hiszpańskiego otwiera wiele możliwości zatrudnienia, jak i pozwala zarabiać nawet o sto procent więcej niżeli znając tylko anielski. Znajomość hiszpańskiego jest idealnym rozwiązaniem dla osób władających już językiem angielskim. Posługiwanie się dwoma najbardziej znanymi na świecie językami może przebić jedynie posługiwanie się do kompletu językiem chińskim.

Poznaj zalety nauki hiszpańskiego: http://www.miastoszkolen.edu.pl/zalety-nauki-hiszpanskiego/

W przypadku nauki hiszpańskiego przez Włochów, Portugalczyków, Francuzów, nauka jest o wiele łatwiejsza niżeli dla Polaków. Hiszpański należy do kręgu języków romańskich o pniu wywodzącym się z łaciny. Jego dźwięczność i melodyjność to spora zaleta. Ilość zdrobnień podobna do włoskiego oraz gramatyka zbliżona do francuskiego zapewniają łatwość opanowania co najmniej podstaw hiszpańskiego. Poza powodem, jakim jest ewentualna kariera zawodowa i lepsze zatrudnienie na rynku pracy wiele osób podejmuje naukę języka hiszpańskiego z pobudek prozaicznych jak ciekawość, hobby językowe, moda. W Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat występuje dość wyraźny trend do nauki języka hiszpańskiego. Moda ta nie ma swych fundamentów w rynku pracy a jest wynikiem kreacji marketingowej. W ramach rozrywki i rozwoju osobistego oferuje się naukę hiszpańskiego wraz z towarzyszącymi mu rozrywkami o pochodzeniu latynoskim jak taniec, grill i inne specjały kuchni hiszpańskiej, meksykańskiej. Powodem do nauki hiszpańskiego może być też emigracja zarobkowa. Dzięki możliwości wyjazdu do pracy w Hiszpanii więcej osób uczy się hiszpańskiego licząc na lepsze oferty pracy czy to w turystyce, czy budownictwie, czy usługach. Co więcej do upowszechnienia nauki hiszpańskiego przyczynił się apetyt na podróże. W tym miejscu nie tylko Hiszpanię należy wymienić, ale również Kubę, Meksyk czy kraje Ameryki Południowej, do których Polacy tłumnie wyjeżdżają na wakacje, czy wyprawy krajoznawcze. Nie tylko Polacy oblegają kurorty nad Oceanem ale również Niemcy, Brytyjczycy, czy Węgrzy, Czesi itd. Wyjazdy skłaniają do poznawania języka krajów, do których się udajemy.

Aby podszkolić hiszpański zobacz: http://preply.com/pl/warszawa/korepetycje-jezyk-hiszpanski-dla-poczatkujacych

Popularność wycieczek, ich taniość, również lotów zagranicznych sprawia, że chętnie odwiedzamy regiony hiszpańskojęzyczne. Kolejnym powodem faktu, jakim jest popularność hiszpańskiego jest internet, za pośrednictwem którego możemy prowadzić wraz z Hiszpanami, Meksykanami i innymi mieszkańcami globu władającymi hiszpańskim wspólne rozmowy, badania naukowe, realizować projekty biznesowe, prowadzić wymianę know how jak i towarów i usług. Angielski zaczyna być marginalizowany w biznesie na rzecz języków narodowych, w tym kontekście hiszpański zyskuje na znaczeniu, podobnie jak chiński. Hiszpański jest pożądanym językiem negocjacji handlowych, zwłaszcza iż drogą morską całe mnóstwo towarów sprowadzanych z drugiej półkuli, Afryki, jak i często Chin wpływa do portów hiszpańskich. Tym samym pracę z językiem hiszpańskim znajdziemy nie tylko w Polsce i Hiszpanii, ale również w innych państwach członkowskich UE, gdzie poszczególne firmy zabiegają o komunikację ze swoimi partnerami w biznesie w języku hiszpańskim. Dodatkową potrzebą posługiwania się hiszpańskim jest podbicie rynku hiszpańskich klientów poprzez sklepy internetowe oraz sprzedaż usług online, jak usługi bankowe, ubezpieczeniowe itd. Obsługa klienta hiszpańskiego zobowiązuje do komunikacji konsultantów infolinii w języku hiszpańskim. Co więcej na podkreślenie zasługuje fakt, iż to hiszpańska grupa banków Santander Consumer Bank jest jedną z najbardziej liczących się na starym kontynencie, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej.