Kolejny etap prac przy Dworcu Zachodnim

opublikowany: wtorek, 29. czerwca 2021 – 12:30, Konrad Klimczak

W nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, kolejarze zmienią organizację ruchu w al. Prymasa Tysiąclecia przy modernizowanej stacji Warszawa Zachodnia. Ruch w kierunku Al. Jerozolimskich zostanie skierowany do wyremontowanej części tunelu.

Prace przy modernizacji stacji kolejowej Warszawa Zachodnia trwają w najlepsze. Toczą się m.in. prace przy budowie peronów nr 6 oraz 7. Powstają nowe zadaszenia peronów. Rozpoczęły się prace związane z budową schodów i rampy północnej. Inaczej w tunelu Kolejarze przygotowują się także do rozpoczęcia kolejnego etapu remontu tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. W nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, zamknięta zostanie zachodnia część tunelu. Kierowcy jadący od ul. Kasprzaka w stronę Al. Jerozolimskich zostaną skierowani na jezdnię prowadzącą przez wyremontowaną już środkową część tunelu. Będą tu mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo, drugi do skrętu w lewo. Z obydwu możliwa będzie także jazda na wprost. Po wyjeździe z tunelu kierowcy będą mieli możliwość skrętu w prawo w Al. Jerozolimskie lub przejazdu na wprost w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich i ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dla jadących w przeciwnym kierunku zasady ruchu pozostają bez zmian: kierowcy skręcający z Al. Jerozolimskich (od strony Włoch) w lewo w al. Prymasa Tysiąclecia są kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejeżdżają na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas tej jezdni jest dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla jadących na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Zamknięcie zachodniej części tunelu potrwa do końca sierpnia. Kolejnym etapem utrudnień będzie zamknięcie części wschodniej na kolejne dwa miesiące. Modernizacja stacji Kolejarze modernizują stację Warszawa Zachodnia, czyli stację obsługującą najwięcej pociągów w stolicy. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące, będą zadaszone. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się także przejście podziemne – aby wybudować szersze przejście podziemne rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja będzie skończona do 2023 r.